Brød, mælk & Bilforsikring

Med øget konkurrence mellem supermarkederne at vinde markedsandele og forbedre rentabiliteten, er rækken af produkter på tilbud at få nogensinde forskelligartede. Nu, den store tre kæder, Tesco, Sainsburys og Asda har fanget på det faktum, at deres mærkenavn kan sælge næsten alt, herunder af alle ting, Bilforsikring.
Bilforsikring er en af de meget kedeligt dyre produkter, som du hader, at skulle betale for, men har intet andet valg, hvis du ønsker at køre en bil på Storbritanniens veje. Hvorfor derfor ville supermarkeder vil være forbundet med sådan en tilsyneladende dyre smerte i lommen? Nå lader det til at offentligheden mener det er en rigtig god idé og køber det fra disse butikker i tusindvis med troen på at det skal billige hvis supermarkederne sælger det. Det mærkelige er, at selskaberne bag disse tilbud, der faktisk afsætningsgaranti risikoen, er de samme virksomheder, der har solgt dig bilforsikring for år.
Tesco for eksempel synes at være en utrolig succes i at sælge motor forsikring til deres kunder med erklæringer proklamerer, at du kan spare op til £150 i forhold til nogle førende forsikringsselskaber. Tesco er naturligvis ikke et forsikringsselskab. Hvis man ser nøje på bunden af Tesco bil bilforsikring hjemmeside, vil du bemærke, det siger, at politikken er fastsat og garanteret af et selskab kaldet UK Insurance Limited. Hvem i alverden er denne virksomhed, kan du spørge. UK Insurance Limited er en del af Royal Bank of Scotland, der også ejer direkte linje sammen med Churchill og privilegium.
Sainsburys, at du kan spare op til £165 om din bilforsikring i forhold til andre førende forsikringsselskaber – £15 bedre end Tesco. Selvfølgelig, som Tesco heller Sainsburys ikke er et forsikringsselskab. Et hurtigt kig på deres hjemmeside viser, at politikker er arrangeret og administreres af Esure, der er en del af Halifax Bank of Scotland group. Måske er Sainsburys ved at bytte Jamie Oliver for Michael Winner – måske ikke.
ASDA stat at de give dig den “bedste forsikring beskyttelse” og tilbyde 10% rabat, hvis du køber online. Selvfølgelig, ligesom Tesco og Sainsbury’s, er Asda ikke et forsikringsselskab. ASDA har valgt at team op med Norwich Union at give deres politikker.
Forsikringsselskaberne er desperate for at komme i seng med supermarkederne. Det gør det muligt for dem at pynte deres bil forsikring produkt med et allerede velkendt og betroede navn. Det er god forretning og en smart måde at få masser af nye kunder meget hurtigt. Ironisk nok selv, kan nogle af de ‘nye’ kunder allerede være med at forsikringsgiver. Uden at vide det, kan de ende aflyser eller ikke fornyer deres eksisterende politik men bor hos den samme forsikringsselskab via indstillingen billigere supermarked.
> Fra et kunde synspunkt ønsker resultatet af alt dette vil forhåbentlig være til at få billigere bilforsikringer, som i slutningen af dagen er hvad alle. Som forsikringsgiver står bag tilbud er formentlig ikke til stor bekymring for mennesker. På lang sigt, uanset om de faktiske tegningskapacitet resultaterne af disse tilbud er rentable nok for forsikringsselskaberne at fortsætte med at tilbyde supermarkederne gode priser for deres kunder, bliver interessant. Én ting er sikker, kan jeg se ikke direkte linje reklame bananer seks for et pund helst snart.
Copyright (c) 2004 AcceptDirect.co.uk

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *