Menu drevet Business planlægning

Så du ønsker at åbne en restaurant? Mange mennesker kommer til mig med deres planer og ideer, efter de har besluttet at bygge eller åbne en restaurant. Det er mit ansvar at hjælpe dem i deres planlægningsproces og bestemme, hvor klart de har gennemtænkt deres koncept. Jeg beder dem om at vise mig en menu, og hvis deres første reaktion er ikke “Jeg har fået at langt i min planlægningsprocessen endnu”, mit svar er, “Du ikke har startet planlægningsprocessen endnu”.
En menu er grundlaget for enhver restaurant; Gæsterne vil støtte eller undgå en restaurant for sin mad. Begyndende med en indledende menu er en simpel og grundlæggende tilgang til restaurant udvikling. Begynde med en menu, og du er lysår foran i udviklingsprocessen restaurant. En menu vil fortælle dig og din gæst hvad du prøver at være som en forretning, og i høj grad øge dine chancer for succes.
Jeg se en menu for indhold, billeder og priser. Indhold (de faktiske varer på menuen) vil diktere service personalebehov, kulinarisk oplevelse og type management kræves. Hvem vil gøre madlavning, har de erfaring i denne type af fødevarer, og hvor meget betaler du dem?
Billedet er, hvor gæsten vil opfatte menuen. Menuen billede hjælper med at definere den målrettede klientel, og som andre restauranter denne handling ville konkurrerer med. Er indhold og billede af menuen appellerer til din ønskede kundekreds? Prissætning hjælper med at bestemme en potentiel restaurant konkurrencedygtige placering. Er prissætning for typen mad tilbudt konkurrencedygtige med andre er i markedsområdet, og tillader det evnen til at administrere en rentabel mad omkostninger? Prissætning indstiller gæstens forventninger med hensyn til mad og servicekvalitet. Denne opfattelse vil til gengæld hjælpe med at definere passende personaleressourcer. Budgetprocessen kan nu begynde. Analyse af menu indhold, billeder og priser vil fortælle potentielle restaurant operatører om deres koncept er relevante for et bestemt markedsområde.
Med en indledende menu i hånden, kan en prospektiv operatør målrette en placering, der vil være praktisk og passer til deres ønskede klientel. Når et websted eller facilitet er valgt, kan salgsmængder projiceres baseret på antallet af pladser, menuen prissætning og konkurrencedygtig business analyse. Med forventede salgsmængder bestemmes hvor meget en operatør kan bruge for at erhverve, ombygge eller bygge en facilitet. Lejemål og/eller købsaftaler kan nu forhandles.
Med en klar menu, konkurrencemæssig analyse, prognose og udvikling salgsbudget, kan finansiering realistisk søges. En forretningsplan kan afledes som, hvis den tages til potentielle investorer vil vise hvilken type afkast de kan forudse på deres investeringer.
Enhver restaurant forretningsplan skal begynde med en menu. En foreslåede menu giver grundlæggende for mange spørgsmål, der skal besvares i løbet af udviklingsprocessen restaurant. Det skaber et billede af restauranten, identificerer målrettede klientel og definerer den foreslåede restaurant konkurrence. En foreløbig menu giver et solidt grundlag for business budgettering, tester potentielle rentabilitet, og dikterer udvikling dollars kræves for en facilitet. Vigtigst, begynder business planlægningsprocessen med en menu fastholder fokus af ejerskab på betydningen af mad og de konsekvenser, det har på succesen af restauranten.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *